Передачі українською мовою виходять у середу з 08:00 до 09:00
Image and video hosting by TinyPic

L'UCRAINA E' AI CONFINI СON L'UNIONE EUROPEA E NON AI CONFINI CON L'EUROPA! 
УКРАЇНА - ЦЕ ЄВРОПА І МЕЖУЄ З ЄС, А НЕ ЗНАХОДИТЬСЯ НА МЕЖІ З ЄВРОПОЮ!










Понеділок, 26.06.2017, 23:26









Понеділок, 26.06.2017, 23:26

ЄВРОІНТЕГРАЦІЯ
НАВІГАЦІЯ
TICKET online
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
FRIENDS&PARTNERS
СТАТИСТИКА
UniCredit інформує
СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА
ТРУДОВА МІГРАЦІЯ
НАША КНОПКА

АКТУАЛЬНІ ВІДЕО
Вхід

Головна » 2011 » Жовтень » 31 » Чим вигідна Україні та її громадянам асоціація з ЄС?
18:26
Чим вигідна Україні та її громадянам асоціація з ЄС?
 
Фото Олексія Боргера
Про асоціацію України з ЄС вже говориться роками, однак не кожен громадянин України до кінця розуміє статегічну важливість цього питання та її (асоціації) значення. В Україні останнім часом також дуже активно обговорюють можливість скорого підписання цієї стратегічної угоди з Європою. Україна розраховує зробити це вже до кінця грудня цього року, але після багатьох гучних арештів і вироків симафор ЄС змінив з зеленого на жовте світло. Щож попробуємо розібратись що таке асоціація UA-UE, які її правила і чим вона важлива для нас українців та нашої держави. 
 
Що стосується Асоціації UA-UE як акту, то це договір про асоційоване членство України в ЄС. У відповідності до цього документу Україна зобов'язується тісніше інтегруватись у політичне і економічне життя Європи та увійти до європейської ЗВТ (зони вільної торгівлі). Звісно що перший, тобто економічний аспект більш приваблює український політикум, ніж звичайних рядових громадян України, оскільки більшість українських парламетарів - це підприємці, а отже перед ними відкриються ринки 27-ми країн ЄС, де проживає півмільярда потенційних споживачів, а це для них є значним розширенням їх діяльності та їх доходів хоч в той сам час для європейських колег та товарів відповідно відкриються двері і українського ринку та українських магазинів.
 
Що стосується нашої держави, то такий розклад справ для неї є теж позитивом, оскільки такий крок значно "розцікавить" її в участі у ЗВТ в межах країн СНД у яку Україну активно і безцеремонно намагається втягнути "братня" Росія. На щастя, як стверджують українські політики, "співпраця з СНД, безумовно, важлива, однак пріоритетом для України є і повинен бути західний шлях і західні стандарти".
 
На кінець те, що стосується самих громадян України, то їх звісно цікавить більш другий - політичний аспект цього питання, оскільки отримання титулу асоційований член (країна-кандидат) в ЄС - зобов'язує Україну і до кaрдинальних соціальних та політичних змін та реформ.
 
Для ЄС угода про асоціацію з Україною — це досить прагматичний довгоочікуваний крок ЄС, який є спрямований на забезпечення та створення сприятливого для всієї її зони стабільного внутрішнього та зовнішнього середовища. Тут задіяні різні питання — починаючи від анулювання податкових бар’єрів і закінчуючи проблемами всіх соціальних моментів. В обмін на доступ до свого ринку та технологій ЄС прагне аналогічного відкриття кожної одної країни-партнера, члена чи кандидата в члени країни ЄС. для Через нормативний, правовий, культурний і загальнополітичний аспекти ЄС старається зберегти соціальний баланс по всій її території. Тому Угода про асоціацію є тією стратегією, яка є спрямована на формацію кожної однієї країни, яка прагне стати її повноцінним членом держав, яка б на рівні з іншими державами членами вільно спілкувалась мовою Європи та поділяла загальноєвропейські цінності: свободи, людської гідності та верховенства прав людини.
 
Що стосується партнерства з державами Східної Європи, то воно є спрямоване крім усього перш за все на пошук форм подальшого зближення або, як це буває в окремих випадках, на підготовку або пошук альтернативи повноправному членству.
 
Що стосується нашої держави, то для сучасної її влади — це не тільки крок чи інструмент завдяки якому Україна отримає набагато більші можливості, а перш за все — це символ. З її підписанням пов’язана подальша доля європейського курсу та/або його альтернатив. Ведучи переговори з ЄС з приводу угоди загалом та умов зони вільної торгівлі як її невід’ємної частини, Україна вирішує свої одвічні геополітичні дилеми та проблематики. Через це технічні аспекти переговорів набувають часто зайвого ідеологічного або політичного підтексту.
 
Подвійний вплив підтексту.
 
По-перше, він гальмує переговори, підвищуючи ціну окремих питань. Принципово важливими для України є проблеми квот на сільськогосподарську продукцію, адаптація до європейських норм і стандартів (включаючи авторське право й найменування окремих видів продукції), енергетична політика й безвізовий режим. Якщо ці питання розглядати в рамках переговорів про створення зони вільної торгівлі, то рішення буде знайдено у взаємних компромісах (наприклад, збереження квот на експорт українського зерна до ЄС в обмін на підвищення квот на експорт м’яса). Якщо ж виходити за рамки торгівлі й надавати політичного значення цим питанням, переговори сповільнюватимуться.
 
По-друге, політизація переговорів відкриває шлях для втручання третіх сторін. Цього важко було б уникнути в кожному разі, але, наділяючи підписання Угоди про асоціацію геополітичним змістом (і наголошуючи на ньому), Україна підвищує ставки в політичній грі. Остання виходить за рамки власне угоди, торкаючись загальних питань архітектури європейської безпеки.
 
Євроінтеграція України в цьому разі стає частиною процесу розподілу сил і функцій між ключовими європейськими інститутами — НАТО, ЄС, ОБСЄ, а також регіональними організаціями та окремими державами. Проблема полягає в тому, що в цих більш широких рамках панує невизначеність. А отже, Україна стикатиметься з конфліктами геополітичних інтересів великих міжнародних акторів, не маючи змоги впливати на ситуацію.
 
Деякі проблематики на шляху до підписання двосторонньої угоди.
 
Роль нашого "старшого брата" та його чинника у цьому процесі є дуже відчутним і цей негатив особливо впливає на зовнішньополітичний курс України. Варто не забувати про вірних алеатів Росії у ЄС: Німеччина, Франція та Італія, які мають неабиякий політичний статус та з примхами яких в Євросоюзі добровільно-примусово рахуються. При цьому на користь Росії — дефіцит політичних важелів для захисту своєї позиції, що його відчуває Україна після серії незбалансованих поступок недавнього  як минулого так і цього року. У цій ситуації нашій країні доведеться вживати нестандартних заходів з пошуку таких компромісів, які могли б приносити користь не тільки нам і ЄС як безпосереднім учасникам переговорів, але і Росії як зацікавленій стороні.
 
Спектр можливих рішень може бути як у царині економічного співробітництва, так і у сфері вирішення політичних питань і проблем безпеки. Виходячи з теорії асиметричних відносин, для нашої країни був би кращий перший шлях. Тут криється важливий для України нюанс. Угода про асоціацію для ЄС з Україною — це не обов’язково підготовка до її повноправного членства та реального входу в ЄС. На сьогоднішній денть - це лише його заміна - заміна статусу. А все це через вплив Росії. Розуміння цього розходження допоможе уникнути традиційної помилки, яку роблять країни з завідомо слабкішими переговірними позиціями, — пов’язування різних конкретних переговірних питань із більш широкими й абстрактними зобов’язаннями. У випадку з Україною таким зобов’язанням є обіцянка ЄС вступу України до нього у майбутньому.
 
Питання членства в ЄС — занадто комплексне й потребує не простих обіцянок, а перш за все багаторічної підготовчої роботи. Дуже мало практичного змісту міститься в акцентуванні заяви про перспективу такого членства, якщо тільки ця вимога не використовується з метою домогтися поступок в інших питаннях або не є засобом для зволікання.
 
Україна повинна заговорити мовою ЄС і жити за європейськими цінностями. Вступ у будь-яку організацію передбачає прийняття правил, прав та обов'язків цієї організації, які є обов'язковими до виконання. Процес переговорів з ЄС є досить непростим для сучасної України та її влади, оскільки підписання Угоди передбачає прийняття всіх без винятку умов, а сучасна влада є зосереджена переважно на її бізнесово-економічному аспекті, стараючись всіляко уникнути або обійти виконання всіх тих інших вимог ЄС які стосуються дотримання основних демократичних прав і свобод громадян, у центрі яких — права людини! Комплекс демократичних норм — це базова цінність для ЄС, ключова вимога при початку будь-яких партнерських відносин. Вона пов’язана як з історією, так і зі стратегічним баченням Євросоюзу своєї ролі в сучасному світі й лежить у самій основі її нормативної сили. Ці цінності не можуть бути предметом торгу й компромісів, а тому ЄС, будучи їх промотором у переговорах, справедливо вимагає цього від всіх його кандидатів! Тому для України було б принциповою помилкою не зважати на це, або думати, що ці вимоги можна якимсь чином обійти. Якщо вся історія української євроінтеграції чогось і вчить, то саме того, що без демократичних реформ про жодне зближення з ЄС не може бути й мови. Україна повинна навчитись цінностей ЄС, зрозуміти їх суть та ними жити не забуваючи в жодному разі про власні національні.
 
У цьому контексті відповідність нормам європейської демократії є ключовою передумовою укладання будь-яких важливих угод з ЄС, і Угода про асоціацію не становить виняток. Свідчення порушення прав людини, свободи слова і ключових політичних свобод стануть нездоланною перешкодою. Оскільки Угода про асоціацію містить політичний компонент, відхилення від демократичних стандартів безперечно поставлять під питання її підписання і/або ратифікацію.
 
Ситуація, що склалася через усі ці чинники навколо підготовки Угоди про асоціацію, показова своєю асиметричністю. Вона проявляється:
 
а) у різній відносній цінності об’єктів переговорів;
 
б) в акцентуванні різних сфер співробітництва;
 
в) істотно відмінній питомій вазі партнерів у структурі інтересів один одного.
 
Тому у таких умовах Україні є доцільно дотримуватися таких принципів:
 
Цілісність. Угода про асоціацію, що готується, є системою взаємозалежних зобов’язань, загальний зміст яких зводиться до поглиблення режиму співробітництва України з ЄС. У цьому контексті політичні, нормативні й правові чинники не віддільні від економічних і торговельних аспектів, оскільки розглядаються Європейським Союзом як обов’язкові елементи загальної стратегії.
 
Гнучкість. Нинішня стадія переговорів вимагає поступок. Через ситуацію, що склалася особливо протягом останнього року, Україна більше за інші зацікавлені сторони втрачає від зволікань у переговорах. З цього випливає необхідність йти на поступки й модифікувати тактику переговорів. Водночас межі таких поступок мають бути чітко позначені, а кожен крок назустріч вимогам ЄС — супроводжуватися чіткими поясненнями причин. У цьому разі в другої сторони переговорів не складеться враження про готовність України поступатися «просто так».
 
Широке стратегічне бачення. У кінцевій стадії переговорів потрібно знову поставити перед собою питання про роль, яку Угода про асоціацію відіграватиме для України в разі її підписання та ратифікації. По можливості бажано позбутися ілюзій про винятковість значення України для ЄС і сподівань на членство в Союзі як швидкий результат угоди. Натомість треба усвідомити, що підписання цього документа стратегічно означає включення України в орбіту нормативного впливу ЄС — з відповідними наслідками в політичній та економічній сферах, а також питаннях безпеки.
 
Слід пам'ятати, що економічні вигоди, які Україна отримає від створення зони вільної торгівлі, це своєрідний «пряник», який видає Європейський Союз державам, котрі стають частиною системи безпеки по периметру його кордонів. Активність України на цих напрямках зможе максимізувати вигоди від угоди, тоді як пасивна зовнішня політика, скоріш за все, перетворить її на технічний документ.
 
Підсумовуючи вищесказане, слід сказати, що основна небезпека для України на кінцевому етапі підготовки Угоди про асоціацію з ЄС полягає в перекручуванні — свідомому чи не дуже — її ролі й місця у ЄС. Спокуса подати підписання цього документа як велику зовнішньополітичну перемогу, використати його для вирівнювання дисбалансів у відносинах з ключовими геополітичними гравцями може зіграти з Україною недобрий жарт. І навпаки — розуміння роботи механізмів, викладених у документі (зокрема на підставі вивчення досвіду інших країн—партнерів ЄС), готовність на практиці впроваджувати європейські стандарти й підходи в різних сферах суспільного життя, а також здатність частково компенсувати асиметрію у відносинах з ЄС зможуть перетворити угоду на справжню зовнішньополітичну перемогу.
 
 
Переглядів: 1656 | Додав: Правознавець
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми не співпрацюємо з українофобними, расистськими, порнографічними, піратськими та іншими аморальними сайтами. Відповідальність за достовірність фактів, цитат та інших відомостей, у тому числі і малюнків до статтей, у розділі новин, несуть автори публікацій, що містять гіперпосилання на джерело. Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на Інформаційне агентство УНІАН, суворо забороняється. При передруку наших матеріалів посилання (для Інтернету - гіперпосилання) на italawguide.at.ua обов’язкове.
Всі права застережено © 2010-2017